48 Stypendystek, ponad 150 godzin warsztatów, spotkania z ekspertami i ekspertkami AI
i zawodów przyszłości oraz doradztwo zawodowe. W lipcu wystartował program stypendialny dla młodych kobiet, które chcą zdobyć kompetencje przyszłości i zmienić swoją sytuację zawodową.
Czym są campy Uniwersytetu Sukcesu?
Campy, czyli tygodniowe wyjazdy, stanowią pierwszy etap rocznego programu, który wyposaża Stypendystki w kompetencje przyszłości – od pracy z emocjami i rozwoju osobistego oraz poznania swoich mocnych stron, po praktyczną wiedzę z zakresu AI, prawa pracy oraz kształtowania ścieżki kariery. To także czas budowania relacji, które w kolejnych miesiącach staną się wsparciem w mentoringu, doradztwie HR i dalszej nauce.
W tym roku campy odbyły się w pierwszych tygodniach lipca w Warszawie, Poznaniu i Krakowie. Każdy dzień wypełniony był zajęciami rozwijającymi umiejętności miękkie, ale także wiedzę merytoryczną.
Campy Uniwersytetu Sukcesu 2025 w liczbach:
- 48 Stypendystek – grupa 16 uczestniczek w każdym mieście
- Ponad 150 godzin warsztatów
- Ponad 20 Ekspertów i Ekspertek
- 3 spotkania networkingowe z udziałem ponad 200 uczestników i uczestniczek
- Ponad 15 godzin profesjonalnych sesji zdjęciowych do CV
Eksperci i Ekspertki, którzy nas inspirowali podczas warsztatów
Campy to okazja do spotkania wielu inspirujących ekspertów i ekspertek, którzy dzielili się wiedzą i doświadczeniem. Podczas warsztatów integracyjnych Marta Leszko, Robert Poczekaj, Michalina Milecarek i Karolina Migdał-Husakova pomogli Stypendystkom lepiej się poznać, pracować z emocjami i budować otwartość w grupie, a o roli kobiety-liderki opowiedziały Kinga Zacharjasz i Marta Młyńska. Przyszłość rynku pracy oraz praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji przybliżali Jowita Michalska, Marek Grzywna, Paweł Pilarczyk i Wojciech Wątor. Z kolei o budowaniu marki osobistej i aktywnym wykorzystywaniu LinkedIna do poszukiwania pracy i rozwoju kariery mówili Kaja Gryciak, Zuzanna Pyżalska, Paweł Szałafowicz oraz Karolina Kociołek. Tajniki prawa pracy zdradzały Natalia Grzelak i Paulina Sulgustowska, a prawa autorskie przybliżała Monika Nieradka-Bernaciak. Stypendystki mogły też poznać tajniki zrównoważonej mody dzięki Katarzynie Zajączkowskiej oraz dowiedzieć się, jak dbać o dobrostan i zdrowie podczas zajęć z Edytą Kryńską i kardiolożką Agnieszką Graczyk-Szuter. Nie zabrakło warsztatów partnerskich z udziałem ekspertów i ekspertek z Capgemini, Citi Handlowy czy Nationale Nederlanden, a w Poznaniu uczestniczki odkrywały lokalną herstorię miasta podczas spaceru z Olgą Dzieciątkowską. Lipcowe czwartki to czas spotkań networkingowych, w którym wzięło udział ponad 200 osób – przedstawicieli i przedstawicielek partnerów programu, Mentorów i Mentorek oraz Doradców i Doradczyń HR. Z obecnymi swoją wiedzą i spostrzeżeniami dzielili się Mówcy i Mówczynie na co dzień współpracujący ze Speakers Office Digital University: Sylwia Górska w Warszawie, Paweł Pilarczyk w Poznaniu i Edyta Sadowska w Krakowie.
Dziękujemy za wsparcie naszym partnerom – dzięki nim możemy realizować program w obecnym kształcie:
Partner Główny: Nationale Nederlanden
Partnerzy Srebrni: Capgemini, VISA, Citi Handlowy, U.S Bank Europe DAC
Partnerzy Wspierający: Okta, Havas Media, Genesys, Henkel Polska, KIR Fundacja Cyberium
Partnerzy Merytoryczni: Lumina Learning, BWHS, Quality od Life Institute, Szkoła Psychoterapii Gestalt, Polskie Stowarzyszenie Mentoringu
Partnerzy Społecznościowi: Fundacja Włączeni+, Fundacja Edukacyjna Perspektywy, Ekspertki Razem, Wrocławski Park Technologiczny
Co czeka stypendystki w kolejnych etapach programu?
Campy to pierwszy etap rocznej przygody z Uniwersytetem Sukcesu. To czas integracji, nauki i budowania pewności siebie. Uczestniczki zdobywają tu solidne podstawy do dalszego rozwoju – już za chwilę rozpoczną kurs praktycznego wykorzystania narzędzi AI, będą kontynuować cykl spotkań z Doradcami i Doradczyniami HR oraz rozpoczną proces mentoringowy.
To właśnie podczas campów rodzą się przyjaźnie, sieci kontaktów i plany na przyszłość. Jak mówią same Stypendystki – „ten tydzień zmienia sposób myślenia o sobie i swojej przyszłości”.
Kolejne etapy programu:
Kurs praktycznego wykorzystania narzędzi AI – intensywny 30h cykl szkoleniowy, podczas którego uczestniczki poznają uczenie maszynowe, etyczne aspekty i dowiedzą się jak w praktyce korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji w tworzeniu treści, grafiki, wideo, automatyzacji pracy i budowaniu marki osobistej. Kurs poprowadzi dziennikarz technologiczny, ekspert AI, mówca Speakers Office Digital University – Paweł Pilarczyk.
Indywidualny mentoring – każda Stypendystka będzie pracować z Mentorem lub Mentorką nad wyznaczaniem swoich celów zawodowych i osobistych. W trakcie co najmniej 6 spotkań otrzyma wsparcie w wyborze ścieżki kariery, rozwijaniu kompetencji i budowaniu planu na przyszłość.
Doradztwo HR 1:1 – Stypendystki odbędą cykl konsultacji z Doradcami i Doradczyniami HR, którzy pomogą przygotować profesjonalne CV, zoptymalizować profil LinkedIn oraz przygotować się do rozmów rekrutacyjnych.
Każdy z tych etapów to kolejny krok w stronę realnej zmiany zawodowej, a także budowania pewności siebie i niezależności. Program kończy się wręczeniem certyfikatów potwierdzających zdobytą wiedzę oraz umiejętności, które pomogą Stypendystkom odnaleźć się na rynku pracy i rozpocząć karierę na rynku pracy przyszłości.
Program Uniwersytet Sukcesu jest realizowany przez Fundację Digital University, organizację działającą od ponad 10 lat na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych i rozwoju kompetencji przyszłości. Misją Fundacji jest wspieranie młodych osób – szczególnie kobiet – w zdobywaniu umiejętności cyfrowych, wiedzy o nowych technologiach i pewności siebie potrzebnej na rynku pracy. Dzięki takim inicjatywom jak Uniwersytet Sukcesu, Fundacja pomaga uczestniczkom odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie nowych technologii i przygotowuje je do zawodów przyszłości. Program wpisuje się w cele Cyfrowej Dekady Europy 2030 i Europejskiego Planu Działań na rzecz Edukacji Cyfrowej, kładąc szczególny nacisk na rozwój kompetencji w obszarze sztucznej inteligencji i zwiększanie udziału kobiet w sektorze ICT.