Work in Tech Ukraine
Work in Tech Ukraine to program realizowany przez INCO przy wsparciu Google.org, w ramach którego 1500 osób z Ukrainy przebywających w Polsce otrzyma bezpłatny dostęp do kursów Google Professional Certificates na portalu Coursera oraz wsparcie społeczno-psychologiczne i szkolenia wspierające mobilność zawodową.
W ramach Work in Tech Ukraine, Fundacja Digital University pomoże obywatelom Ukrainy zdobyć kluczowe umiejętności i wiedzę w zakresie IT.
I. Google Digital Marketing & E-commerce courses
Kurs wyposaży Cię w umiejętności potrzebne do zastosowania się na stanowiskach na poziomie podstawowym. Osoby zajmujące się digital marketingiem i e-commerce pomagają swoim organizacjom pozyskiwać nowych klientów, angażować klientów za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych i przeprowadzać transakcje, takie jak zakupy i lojalność klientów. Na tym kursie zapoznasz się z podstawowymi stanowiskami w digital marketingu i e-commerce oraz zidentyfikujesz role i funkcje, które te stanowiska pełnią w organizacji. Dowiesz się również o lejku marketingowym i o tym, jak kształtuje on podróż klienta.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie wykonać następujące czynności:
– Zdefiniować obszary digital marketingu i e-commerce
– Opisać obowiązki zawodowe koordynatora Digital marketingu na poziomie podstawowym i analityka e-commerce (i podobnych stanowisk)
– podsumować, w jaki sposób ten program pomoże Ci przygotować się do kariery w digital marketingu i e-commerce
– zidentyfikować role i funkcje, które digital marketing i e-commerce pełni w organizacji
– zrozumieć ścieżki klienta i rola mapowania tych ścieżek
– wyjaśnić pojęcie lejka marketingowego
– zrozumieć elementy i cele strategii Digital marketingu i e-commerce
Na tym kursie przećwiczysz optymalizację wyszukiwarek (SEO), marketing w wyszukiwarkach (SEM) i wyświetlanie reklam, aby przyciągnąć i zaangażować klientów online. Poznasz etapy lejka marketingowego i nauczysz się wykorzystywać taktyki digital marketingu, aby przenosić klientów przez kolejne etapy. Dowiesz się, jak zwiększyć jakość i ilość ruchu w witrynie poprzez zrozumienie podstaw SEO, takich jak badanie słów kluczowych, algorytmy wyszukiwarek i budowanie linków. Dowiesz się również o płatnym wyszukiwaniu i reklamach oraz poznasz taktyki stosowane w celu uzyskania widoczności i dotarcia do potencjalnych klientów na stronach wyników wyszukiwania lub SERP. Pod koniec tego kursu będziesz w stanie zastosować strategie digital marketingu, najlepsze praktyki i narzędzia, aby zwiększyć świadomość firmy, zrozumieć potrzeby klientów i zaangażować ludzi w produkty i usługi.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie wykonać następujące czynności:
– identyfikować persony klientów i zbudować grupę docelową
– opisać cel i korzyści lejka marketingowego
– Dowiedz się, jak zwiększyć współczynnik konwersji
– wyjaśnić cel SEO i najważniejsze terminy SEO, które należy znać
– używać Google Search Console i raportów do monitorowania obecności witryny w wynikach wyszukiwania Google
– rozpoznać zalety SEM i dlaczego to robić
– poznać podstawy Google Ads i kierowania na odbiorców
Ten kurs pomoże Ci opracować strategie marketingowe w mediach społecznościowych. Media społecznościowe są kluczowym kanałem Digital marketingu dla wielu firm ze względu na dużą liczbę osób, które korzystają z platform społecznościowych do nawiązywania kontaktów towarzyskich, interakcji z firmami i udostępniania treści. Żadna strategia Digital marketingu nie jest kompletna bez obecności marki w Internecie, w której klienci mogą nawiązać kontakt z marką. Na tym kursie poznasz platformy mediów społecznościowych i określisz, która platforma jest najbardziej odpowiednia dla konkretnych potrzeb biznesowych. Dowiesz się, jak tworzyć treści do mediów społecznościowych z wykorzystaniem zasad projektowania graficznego dla marketerów oraz dowiesz się, jak zarządzać obecnością w mediach społecznościowych. Dodatkowo określisz cele i wskaźniki sukcesu reklam w mediach społecznościowych.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie wykonać następujące czynności:
– zidentyfikować pięć podstawowych filarów marketingu w mediach społecznościowych: strategia, planowanie i publikowanie, słuchanie i zaangażowanie, analityka i raportowanie oraz reklama
– określić jak wybrać platformy mediów społecznościowych do kampanii
– jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych
– jak pisać, projektować i zmieniać przeznaczenie angażujących treści do mediów społecznościowych
– rozpoznać jak wykorzystać dane zebrane z analityki mediów społecznościowych jako narzędzie do podejmowania decyzji
– poznasz najlepsze praktyki prezentowania raportu w mediach społecznościowych
– osiągnąć określone cele marketingowe za pomocą płatnych mediów społecznościowych
Podczas tego kursu dowiesz się, jak przeprowadzić udaną kampanię e-mail marketingową. E-mail marketing jest jednym z najstarszych i najbardziej sprawdzonych kanałów marketingu cyfrowego i jest niezbędnym elementem ogólnej strategii Digital marketingu. E-mail jest dla wielu firm głównym kanałem docierania do obecnych klientów, zachęcania do interakcji z firmą, zachęcania do zakupów i budowania lojalności. Na tym kursie poznasz e-mail marketing i omówisz takie tematy, jak: tworzenie strategii e-mail marketingowej, prowadzenie kampanii e-mailowych i mierzenie wyników tych kampanii. Dowiesz się również, jak korzystać z list mailingowych oraz korzystać z automatyzacji i przepływów pracy.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie wykonać następujące czynności:
– napisać skuteczny tekst podglądu i wiersze tematu, korzystając z najlepszych praktyk
– stworzyć email marketing automation and workflows
– stworzyć listy e-mailowe
– napisać skuteczne e-mail copy
– zarządzać kontaktami i segmentacją list
– stosować najlepsze praktyki, aby bezpiecznie obchodzić się z informacjami umożliwiającymi identyfikację osób lub danymi użytkownika
– mierzyć i analizować wyniki kampanii e-mailowej
Ten kurs omawia praktyki i narzędzia analizy marketingowej. Oczekuje się, że specjaliści od Digital marketingu i e-commerce będą analizować dane z różnych źródeł (takich jak strony internetowe, kanały Digital marketingu i witryny e-commerce) i wykorzystywać je do zdobywania informacji o klientach. Będziesz tworzyć media plany i wyznaczać cele wydajności. Dowiesz się, jak mierzyć, zarządzać i analizować dane z kampanii marketingowych za pomocą Google Analytics, Google Ads i podobnych narzędzi. Następnie dowiesz się, jak dostosować budżet marketingowy na podstawie informacji uzyskanych z kluczowych wskaźników. Wykorzystasz wyniki testów A/B, aby zoptymalizować kampanię i zidentyfikować wskaźniki określające sukces kampanii. Będziesz mógł analizować i wizualizować dane i spostrzeżenia w arkuszach kalkulacyjnych oraz przygotowywać prezentacje, aby dzielić się postępami kampanii lub wynikami z interesariuszami.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie wykonać następujące czynności:
– zaplanować wydatki budżetów marketingowych
– opisać unikalną rolę performance goals i kluczowych wskaźników wydajności (KPI) w kampaniach marketingowych
– opisać w jaki sposób narzędzia takie jak Google Analytics i Google Ads są wykorzystywane do pomiaru skuteczności witryny i kampanii reklamowych
– opisać jak określić zwrot z inwestycji (ROI) lub zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) projektu marketingowego
– przygotować i przeanalizować wyniki testu A/B w celu optymalizacji kampanii marketingowej
– zastosować funkcje arkusza kalkulacyjnego, takie jak sortowanie, filtrowanie i tabele przestawne, aby przygotować dane do udostępnienia
– tworzyć wykresy w arkuszach kalkulacyjnych do wizualizacji metryk
Ten kurs omawia, w jaki sposób firmy i osoby prywatne sprzedają produkty online, w tym za pomocą popularnych platform, takich jak Shopify. Przejdziesz przez proces tworzenia makiety sklepu e-commerce. Aby to zrobić, zbudujesz sklep Shopify, dodasz niezbędne informacje i utworzysz listy produktów. Dowiesz się, jak dotrzeć do klientów online za pomocą metod docierania do klientów w handlu elektronicznym, takich jak reklamy i kampanie.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie wykonać następujące czynności:
– zrozumieć podstawowe strategie i praktyki e-commerce
– wyjaśnić jak prowadzić badania rynku i badania produktów
– skonfigurować pozorowany sklep e-commerce za pomocą Shopify
– użyć Google Ads, aby zaangażować klientów e-commerce
– wyjaśnić jak trendy i sezonowość wpływają na działalność e-commerce
– skorzystać z najlepszych praktyk, aby stworzyć angażujące doświadczenie klienta online
– opisać proces realizacji zamówienia poprzez kasę, punkt sprzedaży (POS), wysyłkę i dostawę.
– zoptymalizować przepływ transakcji dla klientów
Na tym kursie poznasz strategie budowania lojalności klientów w e-commerce. Poznasz także konkretne narzędzia do rozwijania i utrzymywania relacji z klientami. Pod koniec kursu opracujesz scenariusz, który demonstruje Twoją zdolność do zapewnienia skutecznej strategii e-commerce.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie wykonać następujące czynności:
– Zidentyfikować wspólne strategie budowania lojalności klientów w e-commerce
– dowiedzieć się, jak skutecznie zarządzać relacjami z klientami i mierzyć satysfakcję
– monitorować wydajność sklepu e-commerce
– zaktualizować sklep e-commerce na podstawie danych
– uzupełnić portfolio, aby przygotować się do rozmów kwalifikacyjnych
– znaleźć, zaaplikować i przygotować się do rozmów kwalifikacyjnych i pracy
– przygotować portfolio i/lub CV do zaprezentowania pracodawcom
II. IT support courses
Pierwszy z serii kurs, którego celem jest przygotowanie Cię do roli specjalisty ds. Wsparcia IT na poziomie podstawowym. W tym kursie zostaniesz wprowadzony do świata technologii informatycznych lub IT. Dowiesz się o różnych aspektach technologii informacyjnej, takich jak sprzęt komputerowy, Internet, oprogramowanie komputerowe, rozwiązywanie problemów i obsługa klienta. Ten kurs obejmuje szeroką gamę tematów z zakresu IT, które mają na celu przedstawienie ogólnego zarysu tego, czego nauczysz się w ramach programu certyfikacji.
Na koniec tego kursu będziesz w stanie:
- zrozumieć, jak działa system binarny
- złożyć komputer od podstaw
- wybrać i zainstalować system operacyjny na komputerze
- zrozumieć, czym jest Internet, jak działa i jaki ma wpływ na współczesny świat
- dowiesz się, jak tworzone są aplikacje i jak działają pod maską komputera
- wykorzystywać wspólne metodologie rozwiązywania problemów i umiejętności miękkie w środowisku technologii informatycznych
Kurs ma na celu przedstawienie pełnego przeglądu sieci komputerowych. Omówimy wszystko, od podstaw nowoczesnych technologii i protokołów sieciowych, przez przegląd chmury, po praktyczne zastosowania i rozwiązywanie problemów z siecią.
Pod koniec tego kursu będziesz w stanie:
- opisać sieci komputerowe w kategoriach modelu pięciowarstwowego
- rozumieć wszystkie standardowe protokoły związane z komunikacją TCP/IP
- poznasz narzędzia i techniki rozwiązywania problemów z siecią
- poznasz usługi sieciowe, takie jak DNS i DHCP, które pomagają uruchamiać sieci komputerowe
- zrozumiesz zagadnienie cloud computing
W tym kursie nauczysz się o głównych składnikach systemu operacyjnego oraz o tym, jak wykonywać krytyczne zadania, takie jak zarządzanie oprogramowaniem i użytkownikami oraz konfigurowanie sprzętu. Kurs składa się z wykładów wideo, demonstracji i praktycznych ćwiczeń
Na koniec tego kursu będziesz w stanie:
- poruszać się po systemach Windows i Linux za pomocą graficznego interfejsu użytkownika jak i przez wpisywanie poleceń
- skonfigurować użytkowników, grupy i uprawnienia dostępu do konta
- instalować, konfigurować i usuwać oprogramowanie w systemach operacyjnych Windows i Linux
- konfigurować partycje dyskowe i systemy plików
- zrozumieć, jak działają procesy systemowe i jak nimi zarządzać
- pracować z dziennikami systemowymi i narzędziami do połączeń zdalnych
- wykorzystywać wiedzę o systemie operacyjnym do rozwiązywania typowych problemów na stanowisku specjalisty ds. pomocy IT
Administracja systemami to dziedzina IT odpowiedzialna za utrzymanie niezawodnych systemów komputerowych w środowisku wielu użytkowników. Na tym kursie poznasz usługi infrastrukturalne, dzięki którym wszystkie organizacje, duże i małe, działają i działają. Zagłębimy się w chmurę, abyś zrozumiał wszystko, od typowych konfiguracji infrastruktury chmurowej po zarządzanie zasobami w chmurze. Dowiesz się również, jak zarządzać i konfigurować serwery oraz jak używać narzędzi branżowych do zarządzania komputerami, informacjami o użytkownikach i produktywnością użytkowników. Na koniec dowiesz się, jak odzyskać infrastrukturę IT Twojej organizacji w przypadku awarii.
Na koniec tego kursu będziesz w stanie:
- korzystać z najlepszych praktyk przy wyborze sprzętu, dostawców i usług dla swojej organizacji
- zrozumieć w jaki sposób najpopularniejsze usługi infrastrukturalne utrzymują organizację w działaniu i jak zarządzać serwerami infrastruktury
- zrozumieć jak najlepiej wykorzystać chmurę w swojej organizacji
- zarządzać komputerami i użytkownikami organizacji za pomocą usług katalogowych, Active Directoryi OpenLDAP
- wybrać i zarządzać narzędziami, z których będzie korzystać Twoja organizacja
- wykonać kopię zapasową danych organizacji, odzyskać infrastrukturę IT w przypadku utraty danych
- wykorzystywać wiedzę o administrowaniu systemami do planowania i ulepszania procesów w środowiskach IT
Ten kurs obejmuje szeroką gamę koncepcji, narzędzi i najlepszych praktyk związanych z bezpieczeństwem IT. Wprowadza zagrożenia i ataki oraz wiele sposobów w jaki mogą się pojawić. Przedstawimy podstawowe informacje na temat algorytmów szyfrowania i sposobu ich wykorzystania do ochrony danych. Następnie omówimy trzy aspekty bezpieczeństwa informacji: uwierzytelnianie, autoryzację i księgowość. Omówimy również rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa sieci, od zapór sieciowych po opcje szyfrowania Wi-Fi. Kurs kończy się połączeniem wszystkich tych elementów w wielowarstwową, dogłębną architekturę bezpieczeństwa, a następnie zalecenia dotyczące integracji kultury bezpieczeństwa w organizacji lub zespole.
Na koniec tego kursu zrozumiesz:
- jak działają różne algorytmy i techniki szyfrowania oraz jakie są ich zalety i ograniczenia.
- różne systemy i typy uwierzytelniania.
- różnica między uwierzytelnianiem a autoryzacją.
- jak ocenić potencjalne ryzyko i zalecić sposoby jego zmniejszenia.
- najlepsze praktyki zabezpieczania sieci.
- jak pomóc innym zrozumieć koncepcje bezpieczeństwa i chronić się.
Dodatkowa oferta warsztatów:
Warsztat Lumina Spark
Portret Lumina Spark pokazuje ludzi takimi jakimi naprawdę są. Bez etykietowania, szufladkowania, typologizowania. Daje wgląd we wszystkie 24 cechy wpływające na osobowość i w dynamikę osobowości. Pozwala zobaczyć jakie mamy preferencje, jak zmieniamy się, gdy wchodzimy w rolę i jak reagujemy na stres. Dzięki temu uczestnicy poznają swoje silne strony, swój potencjał i możliwości rozwojowe.
Przed warsztatami każdy uczestnik wypełni kwestionariusz Lumina Spark, na podstawie którego powstanie spersonalizowany Portret (raport). Portret będzie wykorzystywany w czasie warsztatów.
Warsztat Lumina Spark obejmie następujące obszary:
• Poznanie modelu Lumina Spark
• Zrozumienie w jaki sposób nasze cechy wpływają na nasze zachowania
• Zbudowanie świadomości swoich mocnych stron
• Poznanie swoich naturalnych talentów i predyspozycji nie zawsze wykorzystywanych w praktyce
• Zrozumienie zachowań innych i docenianie różnorodności
• Umiejętność budowania współpracy i relacji z innymi
• Świadomość własnych preferencji w komunikacji
• Umiejętność pracy zespołowej
WPROWADZENIE DO PRACY W IT
Czy warto zmienić branżę na IT? Zdecydowanie tak. Świat w coraz większym stopniu korzysta z innowacyjnych rozwiązań, a technologia jest obecna w każdej dziedzinie życia i zdecydowanie ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków. W ciągu ostatniej dekady zapotrzebowanie na specjalistów IT niezmiennie rosło, a wraz z nim rosły ich wynagrodzenia. Firmy zajmujące się rekrutacją twierdzą, że jeszcze przez jakiś czas ten trend się utrzyma.
• Praca w IT – od czego zacząć?
• Jak wygląda praca programisty?
• Jak wygląda ścieżka rozwoju?
• Znajomość jakich narzędzi wymagana jest na stracie?
• Jakich kompetencji oczekują pracodawcy?
DIGITAL MARKETING - WPROWADZENIE
Pojęcie digital marketingu jest bardzo szerokie i obejmuje zarówno tworzenie contentu i kreacji, jak i analitykę danych czy optymalizację reklam i stron internetowych.
• Jak przygotować się do pracy w digitalu?
• Jak wygląda praca w digital marketingu?
• Jakie są możliwości pracy?
• Znajomość jakich narzędzi wymagana jest na stracie?
• Jakich kompetencji oczekują pracodawcy?
WARSZTAT – PRZYGOTOWANIE DO REKRUTACJI
– Jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zabłysnąć w dniu próby?
– Jakie pytania mogą pojawić się na rozmowie kwalifikacyjnej? O tajemnej strukturze rozmów.
– Jak ujawnić swoją wiedzę i pochwalić się praktyką?
– Jak pokazać, że jest to miejsce dla mnie?
Podczas warsztatu zostanie omówione idealne CV – co powinno zawierać i na co zwrócić uwagę, aby zostało dostrzeżone i wybrane przez rekrutera. Zostaną przekazane informacje dotyczące rozmów kwalifikacyjnych. Uczestnicy będą mogli zmierzyć się z konkretnymi pytaniami, wcielając się w rolę aplikującego na stanowisko.
UWAGA! Osiągnięto maksymalną liczbę zgłoszeń. Na chwilę obecną, nie przyjmujemy więcej zgłoszeń do programu
Fundacja Digital University działa od 2014 roku. Jej misją jest edukacja w zakresie nowych technologii i umiejętności świadomej eksploatacji zasobów naturalnych, poszerzanie świadomości z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz pomoc w rozumieniu i dostosowaniu się do wciąż zmieniającego się świata. Uczymy zawodów przyszłości dając wsparcie podopiecznym domów dziecka, świetlic środowiskowych i środowisk wykluczonych. Prowadzimy projekty edukacyjne dla uczniów i nauczycieli dotyczące ekologii i bezpieczeństwa w sieci, a także działania na rzecz obywateli Ukrainy poszkodowanych w wyniku wojny.